Menu
Necip Fazıl Ödülleri’nin 2020 yılı kazananları açıklandı.
Haberler • Necip Fazıl Ödülleri’nin 2020 yılı kazananları açıklandı.

Necip Fazıl Ödülleri’nin 2020 yılı kazananları açıklandı.

Cumhuriyet tarihinin en önemli edebiyatçı ve fikir adamlarından Üstad Necip Fazıl’ın manevi ve kültürel mirasını yaşatmak amacıyla Star Gazetesi tarafından düzenlenen Necip Fazıl Ödülleri’nin 2020 yılı kazananları açıklandı. Kültür sanat dünyasında büyük yankı uyandıran ve bu sene 7’ncisi gerçekleşecek Necip Fazıl Ödülleri’nde 6 ayrı dalda 7 ödül belirlendi.

Türkiye’nin edebiyat ve düşünce dünyasında önemli yeri olan adayları belirlemek üzere bir araya gelen Necip Fazıl Ödülleri Jüri Heyeti, pandemi nedeniyle çevrim içi yapılan toplantıların ardından ödüle layık görülen isimleri açıkladı. Ödüller, daha sonra ilan edilecek bir tarihte düzenlenecek törenle sahiplerine takdim edilecek.

Ödülü kazanlar;

Necip Fazıl Şiir Ödülü: İhsan Deniz

Necip Fazıl Hikâye-Roman Ödülü: Sevinç Çokum

Necip Fazıl Fikir-Araştırma Ödülü: Prof. Dr. Ekrem Demirli

Necip Fazıl İlk Eserler Ödülü: Zeynep Arkan

Necip Fazıl İlk Eserler Ödülü: Mahmut Coşkun

Necip Fazıl Uluslararası Kültür Sanat Ödülü: Prof. Dr. Taha Abdurrahman

Necip Fazıl Saygı Ödülü: Cahit Koytak

Edebistan öykü editörümüz Mahmut Coşkun’u Edebistan ailesi olarak tebrik ediyor ve başarılarının devamını diliyoruz.

Mahmut Coşkun için ödül gerekçesi olarak;

“Modern hayatın açmazlarını, insan ruhunun karmaşıklığını anlattığı eserlerindeki yüksek gözlem gücü, derinlikli çözümlemeleri ve insan doğasına ilişkin sırları aktarmadaki başarısı ile Necip Fazıl İlk Eserler Ödülü’ne layık görülmüştür.” Açıklaması yapıldı.