Menu
CAN GÖKNİL - RETROSPEKTİF
Haberler • CAN GÖKNİL - RETROSPEKTİF

CAN GÖKNİL - RETROSPEKTİF

Bozlu Art Project Mongeri Binası, 13 Kasım 2018 – 23 Mart 2019 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan Can Göknil Retrospektifi’ne ev sahipliği yapıyor. Sanatçının Amerika’da başlayan sanat sürecinden günümüze kadar oluşturduğu sanat felsefesi ve sergileri üzerinden oluşturulan kapsamlı bir kitap da sergiye eşlik ediyor.

Çok yönlü bir sanatçı olan Can Göknil’in retrospektif sergisi, Bozlu Art Project koleksiyonunun sergilendiği ve sanat-araştırma faaliyetlerinin yürütüldüğü Şişli’deki tarihi Mongeri Binası’nda 13 Kasım 2018 – 23 Mart 2019 tarihleri arasında sanatseverlerle buluşuyor. Yazarlığını Oğuz Erten’in yaptığı ve Can Göknil ile yapılan görüşmeler, yayın ve gazete taramaları sonrası 2 yılda ortaya çıkan “Can Göknil, Yaşamı ve Sanatı” isimli kitap, retrospektif serginin yörüngesini oluşturuyor. Tüm yönleri ile yaratıcılığa ve üretime adanmış bir hayat profili çizen Can Göknil’in kitabının da bu üretkenliği yansıtması arzulandı. Türkiye’nin sanat tarihinde belli köşe taşlarında yer alan sanatçılar hakkında yapılacak monografik çalışmaların önemine dikkat çeken kitap, gerek yapıtları gerekse yazar kişiliğiyle ön plana çıkan ve üretmeye devam eden sanatçı hakkında yapılmış kapsamlı bir çalışma olarak okuyucu ile buluşuyor.