Menu

Söyleşi

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • ÖMER LEKESİZ'LE SÖYLEŞİ
    ÖMER LEKESİZ'LE SÖYLEŞİ

    -Nasılsınız..neler yapıyorsunuz..nasıl geçiyor günleriniz? -Hamdolsun, iyiyim. Baharın eli kulağında... Doğal olarak mahşeri İstanbul’dan İstanbul’...

  • HAYRİYE ÜNAL İLE SÖYLEŞİ
    HAYRİYE ÜNAL İLE SÖYLEŞİ

    bir savaşmış
 oysa düşman kaçmış
 vurduğumuzla sevdiğimiz
 aynı başmış
 aynada baktığımızla
 nefretimizi celbeden aynı bakış
 okçularımız inmiş onlara söylenmeden
 o gözlerime sunulan ricat bir tuzakmış” Hayriye Ünal Hem terazi burcundan hem de ODTÜ'lü olan ve ayni zamanda önemli bir şair olacak kadar şanslı olan Hayr...

  • CEMAL ŞAKAR'LA SÖYLEŞİ
    CEMAL ŞAKAR'LA SÖYLEŞİ

    -Sular Tutuştuğunda öykücülüğünüzde bir aşama. Evrensel bir soluk. Yoğunluğu olan kuşatıcı bir evren.Biraz bunun sizdeki yoğunlaşma/damıtılma sürecine...

  • GÜRAY SÜNGÜ İLE SÖYLEŞİ
    GÜRAY SÜNGÜ İLE SÖYLEŞİ

    Deli Gömleği, Güray Süngü'nün ilk öykü kitabı. Hece Yayınları arasından çıkan bu kitap, üç romanın ardından geldi. Yazarın 2006 yılında Pencereden, 2...

  • ÖMER LEKESİZ'LE SÖYLEŞİ
    ÖMER LEKESİZ'LE SÖYLEŞİ

    -Kitabın başındaki yazınızda, “şerhlerin dünyasından uzakta olanları, şerh dilinin arkeolojisine yöneltme” niyetinizden söz ediyorsunuz. Günümüzde şer...

  • Duran Çetin'le Söyleşi
    Duran Çetin'le Söyleşi

    Öykü yazarı Duran Çetin, Beka Yayınları'ndan çıkan “Balkondaki Adam” ve “Büyük Ödül” kitabıyla okuyucunun karşısına çıktı. 2000 yılında yayınlanan “...

  • bülent akyürek'le söyleşi
    bülent akyürek'le söyleşi

    Bülent Akyürek. Daima uçlarda, daima marjinal birdüşünce adamı diyebiliriz ona. Sert, köşeli ama samimi. 1969'da Elazığ'da doğmuş. 1985 yılında Anka...

  • Münir Üstün'ün Ulusal Yayıncılık Kongresi'ndeki konuşması
    Münir Üstün'ün Ulusal Yayıncılık Kongres...

    "Bize önce başkalarının sözü, başkalarının hikayeleri, başkalarının kitapları, yani gelenek dediğimiz şey eşlik eder. Edebiyatın insanoğlunun kendini anlamak için yarattığı en değerli birikim olduğuna inanıyorum. İnsan toplulukları, kabileler, milletler edebiyatlarını önemsedikleri, yazarlarına kulak verdikleri ölçüde zekileşi...

  • hayriye'nin sesi ve ilkler
    hayriye'nin sesi ve ilkler

    Öyküler önce yüreğinizde yazılır. Her öykünün sesi, rengi farklıdır. Her yazı sevinç uyandırır. Fakat kimileri özeldir; talihlidir. Hayat, hikâye içi...

  • cemal şakar'la söyleşi
    cemal şakar'la söyleşi

    -Sanat ve hayat arasındaki irtibat modern zamanlardan Postmodern zamanlara nasıl bir seyir izledi/izliyor? -Sanatla hayat arasında bir bağ var mı...

  • duran çetin'le söyleşi
    duran çetin'le söyleşi

    -Tarihe not düşmek bakımından, yazı serüveninizi konuşabilir miyiz? -İlk yazım İki Eylül Gazetesi'nde (Eskişehir,1990) çıktı. Bu bir köşe yazısıyd...

  • MEHMET SOLAK'LA SÖYLEŞİ
    MEHMET SOLAK'LA SÖYLEŞİ

    -“Onu kendim kıldığım bir koku/sun derince bir kâse: NUN”  “ Bir MİM koyalım sonra olduğumuz yere  iki manâ bir sûret”. Hayal İçre, Mim ve Nun adını...

  • NİMET YILDIRIM'LA SÖYLEŞİ
    NİMET YILDIRIM'LA SÖYLEŞİ

    -Hocam, Yves Bonnefoy, “Antik Dünya ve Geleneksel Toplumlarda Dinler ve Mitoloji Sözlüğü”nde, “din” ve “mitoloji” sözüklerini yanyana kullanmasının ...

  • ÖMER LEKESİZ'LE SÖYLEŞİ
    ÖMER LEKESİZ'LE SÖYLEŞİ

    Hocam, isminiz edebiyatımızın eleştiri alanında önemli bir boşluğu dolduruyor. Sizi eleştiriye çeken şey nedir? -Edebiyat ilgisi, sağlam ve düzeyli...

  • İHSAN DENİZ'LE SÖYLEŞİ
    İHSAN DENİZ'LE SÖYLEŞİ

    “BAHT-I SİYAH İLK VE SON ÇIĞLIĞIM” Daima Unutma'nın 'eksik' kalmış, 'yarım' bırakılmış bir kitap olduğundan söz etmiştim. Şimdi daha net konuşabilir...

  • HASAN AYCIN
    HASAN AYCIN "SANATTA 30. YIL"

    Hasan Aycın’ın “Çizgizâr” adlı sergisi Cemal Reşit Rey Konser Salonu’nda törenle açıldı. Hasan Aycın’ın da yer aldığı törende sanatçının dostları, arkadaşları, tanıdıkları büyük bir kalabalıkla katıldı. Törende Mustafa Aycın, Ömer Lekesiz ve İhsan Kabil sanatçının hayatı, çizgi anlayışı konusunda birer konuşma yaptılar. 164...

  • TEMEL KARATAŞ'LA SÖYLEŞİ
    TEMEL KARATAŞ'LA SÖYLEŞİ

     -Öyküleriniz hakkında kısa bir değerlendirmede bulunur musunuz? -Bir yazarın kendi öyküleri hakkında değerlendirme yapması bana prospektüs ya da...

  • NAZAN BEKİROĞLU İLE SÖYLEŞİ
    NAZAN BEKİROĞLU İLE SÖYLEŞİ

    Nun Masalları’nın anlatıcısıydı, Yusuf ile Züleyha’nın yazıcısı... Defterin sahifelerine Mor Mürekkep’inden düşürdü harfleri. İsim ile Ateş arasında...

  • YILDIZ RAMAZANOĞLU İLE SÖYLEŞİ
    YILDIZ RAMAZANOĞLU İLE SÖYLEŞİ

    Yazar ve kadın hakları savunucusu Yıldız Ramazanoğlu’yla, dört yıl aradan sonra tekrar basılan ‘İkna Odası’ adlı romanını, ona ilham kaynağı olan bu 28 Şubat ritüelinive Türkiye’nin yeni ‘açılımlarını’ konuştuk Yıldız Ramazanoğlu üretken bir yazar; tek başına kurtuluşa inanmayan bir hak mücadelecisi. İnsanları kadın ve erk...

  • İBRAHİM YILDIRIM'LA SÖYLEŞİ
    İBRAHİM YILDIRIM'LA SÖYLEŞİ

    Ölü Bir Zaman’a Ağıt, Vatan Dersleri’nin ikinci kitabı. Daha dar bir zamanı, daha derin analiz ediyor. Bu romanın üçleme arasında durduğu yeri siz nasıl tanımlıyorsunuz? İlk başlarda Vatan Dersleri’ni iki roman olarak düşünmüş; ancak, bir söyleşi sırasında “Bir üçüncüsünü de yazabilirim” diye vurgulamıştım. Karar vereli ep...