Menu

Söyleşi

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • ÜMİT ZEYNEP KAYABAŞ'LA SÖYLEŞİ
    ÜMİT ZEYNEP KAYABAŞ'LA SÖYLEŞİ

    -Sizi size sorsak: Şair Ümit Zeynep Kayabaş kendi portresini hangi kelimelerle çizerdi? -Teatral bir metaforun nesnelliğini, Noktürn (Noctume) ün s...

  • YUNUS EMRE ÖZSARAY İLE SÖYLEŞİ
    YUNUS EMRE ÖZSARAY İLE SÖYLEŞİ

    -Sizi çocuk hikâyesi kitaplarınızdan ve dergilerden tanıyorduk akabinde öykü kitabı geldi. Neden öykü? -Şimdi saysam bir sürü sudan sebep sıraları...

  • ŞENGÜL GÜLBAHÇE İLE SÖYLEŞİ
    ŞENGÜL GÜLBAHÇE İLE SÖYLEŞİ

    Şengül Gülbahçe, Kürt kökenli Elazığlı bir ailenin ilk çocuğu olarak dünyaya geldi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’nden mezun oldu. Düşünsel...

  • IŞIK YANAR'LA SÖYLEŞİ
    IŞIK YANAR'LA SÖYLEŞİ

    -Şemsiye Tamircisi’ni okuduğumda kahraman yaratma, diyaloglar, sessizliği ezmeyen dinamik anlatım gibi bir romanda önemli unsurları başarıyla gerçekle...

  • ALİ EMRE İLE SÖYLEŞİ
    ALİ EMRE İLE SÖYLEŞİ

    Şair Ali Emre ile Okur Kitaplığı’ndan Çıkan Yeni Şiir Kitabı “Yeryüzüne Dağılan” Hakkında Konuştuk. - Şiir kitabınız üç bölümden oluşuyor. Okumaya ...

  • AKİF HASAN KAYA İLE SÖYLEŞİ
    AKİF HASAN KAYA İLE SÖYLEŞİ

    Akif Hasan Kaya, uzun zamandır dergilerde yayımladığı öykü birikimini kitaplaştırdı. Islak Kibritler, Okur Kitaplığı tarafından yayımlandı. Öykülerind...

  • GÜRAY SÜNGÜ İLE SÖYLEŞİ
    GÜRAY SÜNGÜ İLE SÖYLEŞİ

    -Kitabın adı “Hiçbir Şey Anlatmayan Hikâyelerin İkincisi” olsa da kitapta kendine yer bulmuş on bir öykünün her biri aslında çok şey anlatıyor. Edebiy...

  • CEMAL ŞAKAR'LA SÖYLEŞİ
    CEMAL ŞAKAR'LA SÖYLEŞİ

    "İmge, Gerçeklik ve Kültür" Cemal Şakar'ın bu yılın başlarında, Okur Kitaplığı'nın düşünce serisinden çıkan kitabı. Cemal Şakar kitabında yer verdiği denemelerde hep kullanageldiğimiz kavramları yeni bir bakışla ele almış. Yabancılaşmak, milliyetçilik, entelektüel, özgürlük kitapta irdelenen kavramlardan yalnızca birkaçı. Doğrus...

  • www.on5yirmi5.com'da... röportaj...
    www.on5yirmi5.com'da... röportaj...

    ENGİN DİNÇ'İN RÖPORTAJI Türkiye’de edebiyatı en iyi gözlemleyen isimlerden biri Ömer Lekesiz. Yeni Türk Edebiyatında Öykü isimli beş ciltlik eseriyle edebiyatımızın kilometre taşlarını ele alan Ömer Lekesiz, bunun yanında son kitabı Minarenin Kılıfı başta olmak üzere Kuramdan Yoruma, Çizgi Sanatında Dil ve Mesaj, Mimlerin Ab...

  • HASAN AYCIN'LA SÖYLEŞİ
    HASAN AYCIN'LA SÖYLEŞİ

    Hasan Aycın, İz Yayınlarından çıkan yeni romanı; Bin Hüseyin, Nam-ı Diğer Battalnâme ile okurlarıyla yeniden buluştu. Hasan Aycın’la Sahipkıran, Nam-ı...

  • ÖMER LEKESİZ'LE SÖYLEŞİ
    ÖMER LEKESİZ'LE SÖYLEŞİ

    1.Edebiyat, kültür dünyası zihinsel kamplaşmalardan kurtulmalı ama somut olarak bu nasıl mümkün olur? Kitabınızda vermiş olduğunuz “Fethi Naci’nin dış...

  • HAYRİYE ÜNAL İLE SÖYLEŞİLER
    HAYRİYE ÜNAL İLE SÖYLEŞİLER

    1-HAYRİYE ÜNAL İLE ÇOKSESLİ ŞİİRE DAİR: “BİZİ KUŞATAN  GERÇEKLİĞE TESLİM OLMAMIZI BEKLEMEYİN” KONUŞAN: Asım Öz -Farklı dergilerde yayımlanan eleştirel incelemeleriniz Eşikteki Özgürlük Çoksesli Şiir adıyla yayımlandı. Kitapta üzerinde durulan çoksesli şiir anlayışı sizde ne zaman belirdi? Kitabınızın adında geçen eşikte ...

  • SITKI CANEY İLE SÖYLEŞİ
    SITKI CANEY İLE SÖYLEŞİ

    -Ebuzeran uzun soluklu bir şiir. Yoğun, ertelene ertelene birikmiş bir nefesin “kün” deyişteki, “hu” deyişteki bir ses ve anlam zenginliğiyle zorunlu ...

  • AYKUT ERTUĞRUL İLE SÖYLEŞİ
    AYKUT ERTUĞRUL İLE SÖYLEŞİ

    Aşkar’ın yazarlarından Aykut Ertuğrul, uzun yıllardır dergilerde yayımladığı öykü birikimlerini kitaplaştırdı. ‘Keyfekader Kahvesi’ Okur Kitaplığı Yay...

  • HAYRİYE ÜNAL İLE SÖYLEŞİ
    HAYRİYE ÜNAL İLE SÖYLEŞİ

    -Temeli 2000 yılından başlayıp 2011’e kadar oluşan, olgunlaşan yazıların harmanı bir kitap Eşikteki Özgürlük. Bu 11 yıllık süreçte, yazılarınıza da ba...

  • ÖZKAN GÖZEL İLE SÖYLEŞİ
    ÖZKAN GÖZEL İLE SÖYLEŞİ

    -Hızır ile Musa dendikte, ilk akla gelen Sezai Karakoç’un “Hızırla Kırk Saat” adlı, Kur’an’daki ilgili kıssadan mülhem olan şiiridir. Kıssa’dan mülhem...

  • ADALET AĞAOĞLU İLE SÖYLEŞİ
    ADALET AĞAOĞLU İLE SÖYLEŞİ

    ADA­LET AĞA­OĞ­LU’YLA RO­MAN­LA­RI, ÖY­KÜ­LE­Rİ VE Tİ­YAT­RO­LA­RI ÜZE­Rİ­NE: “HİÇ­BİR ŞEY­DEN ÖĞ­REN­ME­DİM YA­ZA­RAK  ÖĞ­REN­Dİ­ĞİM KA­DAR.” — Y...

  • CEMAL ŞAKAR'LA SÖYLEŞİ
    CEMAL ŞAKAR'LA SÖYLEŞİ

    Hem düşünce dünyasını hem edebiyat dünyasını takip ettiğinizi yazılarına yansıyan okumalarınızdan biliyoruz. Yine aynı şekilde bir yandan Söz ve Adale...

  • HÜSEYİN SU İLE SÖYLEŞİ
    HÜSEYİN SU İLE SÖYLEŞİ

    `Edebiyat yarının tarihini yazar` Hece Dergisi Yayın yönetmeni Hüseyin Su ile HECE`yi Selçuk Küpçük konuştu, söyleşti. HECE`nin kuruluşu, bugünü ve yarını ile yaslandığı temel dinamikler bu söyleşide… "Günümüzün edebiyat, dergi ve yayın ortamıyla hem zenginleşmeye hem bu ortamı katkılarımızla zenginleştirmeye hem de bu ort...

  • CEM SANCAR'LA
    CEM SANCAR'LA "İNDİRAGANDİ" ROMANI ÜZERİ...

    -Size “indiragandi”yi yazdıran düşünce ve ruh iklimi nasıl tanımlarsınız? Cem Sancar’ı “toplumsal bir indiragandi”yi düşünmeye, anlatmaya sevkeden siy...