Menu
YENİ BİR DERGİ: KUŞLUK VAKTİ
Haberler • YENİ BİR DERGİ: KUŞLUK VAKTİ

YENİ BİR DERGİ: KUŞLUK VAKTİ

Tabloid boyda sarı kâğıda logosu hariç siyah beyaz basılan ve İkindi Yazıları’nı andıran 8 sayfadan mürekkep Kuşluk Vakti adlı dergi Manisa’yı merkez edinerek yayınına başladı.

Salih Güzel’in yayın yönetimindeki derginin ilk sayısında yer alan isimler:

Nurettin Durman, Âdem Turan, Mehmet Aycı, Sadık Yalsızuçanlar, Mustafa Uçurum, Adnan Yayık, Reşit Güngör Kalkan, Melek Altun, Şemsettin Yapar, Tayyib Atmaca, Mustafa Oğuz, Nevzat Akyar, Salih Güzel, Sabahattin Yenilmez, Nihat Dağlı, Recep Şükrü Güngör, Fatma Zehra, Musa Güner, Said Türkoğlu ve Bekir Biçer.

Derginin sunu (manifesto) yazısı ve derginin kısa serancamı şu şekilde açıklanmış:

KUŞLUK VAKTİ
Gece ve gündüz...
Birisi kederin diğeri neşenin adıdır.
Üzerlerine yeminler edilmiş iki vakit.
Birisi siyah birisi beyaz.
Güneşin parlayıp yükselmeye durduğu,
geceninse tasını tarağını toplayıp sırra kadem bastığı ince bir çizginin
başlangıç noktası.
Karanlıktan aydınlığa geçişin vaktidir kuşluk vakti.
Gün ışığı, gün ışımasıdır.
Gecenin örtüsüdür
beyaz bir patiska gibi.
Kuşluk vakti, gündüzün gençlik vaktidir.
Gün boyu devam eden karanlıktan aydınlığa,aydınlıktan karanlığa geçişlerin aydınlık vakitleridir.
Gece ne kadar geceyse gündüz o kadar gündüzdür kuşluk vakitlerinde.
Acının sevince, elemin neşeye dönüştüğü bir sırlı kapı.
Kuşluk vakti,
herkese açılan bir sır kapısıdır.
İyi ve güzel günler için bir cemrenin düşüşü, açmaya koşan bir gülün açışı, bir yağmurun yağışıdır.
Bir kırkikindidir kuşluk vakti.
İlahi konuşma vakitlerine yürüyüşün,
soylu bir yürüyüşün toplanma
vaktidir kuşluk vakti.
Musa peygamberin, sihirbazların sihrini bozduğu sihirbazlara galip geldiği bir kutsanmış vaktin adıdır.
Leyla’nın Mecnun’a, Ferhat’ın Şirin’e yürüdüğü yol.
Yürünen bir su yolu, delinen bir dağdır.
Kuşluk vakti bir aşkın,
bir aşk yolunun adıdır.
Kuşluk vakitlerinde paylaşılan bir sır olmak dileğiyle, aşkla ve sevgiyle kalın.

Salih GÜZEL

Kuşluk Vakti’nin Kısa Serancamı

Bin dokuz yüz seksen dokuz martında yola koyulan ve üç kez konaklayan Kırkikindi dergisinin matematikçisi Salih Güzel’in dergi aşkı on dokuz sene sonra depreşince Kuşluk Vakti, Manisa’da çiçek açtı.

Kırkikindi ve Yitik Düşler etrafında ortak bir türküyü söyleyenleri kalbinin ateşi etrafına çağırdı. Kuşluk Vakti’nin çağrısına kulak veren dostların oluşturduğu ilk birliktelik şu an elinizde duruyor. İlk sayı Mustafa Oğuz’un yardımı, Said Türkoğlu’nun danışmanlığı ile şekillendi.

Gelecek sayının mimarisini Said Türkoğlu belirleyecek ve bu yolculuk sonraki sayılarda değişik isimlerin önderliğinde, ama her zaman Salih Güzel’in sahipliğinde ve sorumluluğunda Rabbin izin verdiği kadar sürecek.

Ayrıca kısa bir süre sonra derginin internet sitesi www.kuslukvakti.com adresinde hizmet verecektir.

Derginin künyesi
Kuşluk Vakti
aylık edebiyat ve şiir seçkisi Mart 2008 sayı bir

Sahibi ve yazı işleri sorumlusu: Salih Güzel
Yayın kurulu:
Said Türkoğlu, Nihat Dağlı, Mustafa Oğuz, Musa Güner, Recep Şükrü Güngör, Şemsettin Yapar, Fatma Zehra
Gelecek sayının editörü: Said Türkoğlu
Haberleşme: P.K. 106 Manisa, [email protected]