Menu
RAMAZAN MEVSİMİNİN SERİN DUALARINA
Deneme/İnceleme/Eleştiri • RAMAZAN MEVSİMİNİN SERİN DUALARINA

RAMAZAN MEVSİMİNİN SERİN DUALARINA

Mevsimlerden yaz. Kavuran sıcakların serin secdelerine doğru yol alma vakti.  Mevsimlerden yaz, susuz çöller misali kurak kalmış gönüllerin duaya durma zamanı. Rahmet yağmurları serinliğinde, terleyen avuç içlerimize ürperten bir dirilik sağanağıyla, içimize, yüreklerimize dökülen dualara muhtacız… Güneşin, ayın, yıldızların, kırçiçeklerinin, börtü böceğin Rabbi, Rahim olan, Rahman olan Mevlamız’ın bağışlamasına.

Mevsimlerden Ramazan, oruç şerha şerha akıyor, yanan şehrin tenha ve kalabalık sokaklarına. Cehennem ateşinin gölgeliklerinde serinlemeye çalışan insanlığa, şehrin göçebe, kırgın, yılgın, asık suratlı insanlarına derin bir dua soluğuyla akıyor Ramazan. Damar damar, aşk sancılarıyla, oruçlu günlere açıyoruz mahmur gözlerimizi.

Yaralarımıza merhem olacak, uzun ayrılıklar sonucu bitap düşmüş, yalnızlıklarımızı muştulu seherlere taşımak için geliyor Ramazan. Geçici hazların duraklarında soluklanan insanlığı, nurlu dirilişin ilkeli duraklarına taşımak için geliyor.

Hiç bu kadar susuz kalmamıştık oysa. Duanın ve aşkın yücelten soluklarına doğru yürürken, hiç bu kadar kavrulmamıştı yüreklerimiz. Yaz bize acılarla gelir. Yaz bizi yakar kavurur. Sokaklarda başımız hep önümüzde yürümek isteriz. Gözlerimizi mahrem duraklardan hep kaldırmak, ‘doğruyu eğriden ayıran, ışık saçan yegâne kaynak olan, uyarıcı ve hatırlatıcı ‘ Rabbimin söz duraklarında durmak isteriz. En çok da şeytanların bağlandığı Mübarek Ramazan da diriliş ve sorgulama gününün derdine düşüp, öylece bırakırız kendimizi ayetlerin dirilten aydınlığına. Öylece bırakırız yüreklerimizi, oruç sofralarının, iftar besmelelerinin azığına. O zaman oruç bizim yol arkadaşımız olur. Gecenin karanlığında, bize göz kırpan hilal bizimle beraberdir. Sabah ezanından önce sahur vakti yapılan dua yol arkadaşımız olur. Teravi cemaati, akşam ezanını sokaklarda bekleyen çocuklar, iftar soframızı şenlendirenler yol arkadaşımız olur.

Şeytanlar bağlanmıştır. Dualar güçlü. Mevsim artık Ramazan. Şimdi daha bir aklı selim ve kalbi selim yaklaşırız Rabbimizin ayetlerine. Tüm tabiat sanki bizimle oruçtadır. Çiçekler ve kuşlar oruçtadır. Dağlar ve ovalar oruçtadır. Akşam ezanı burcu burcu dökülürken sokaklara, uçan güvercinlerin kanatlarına, iftar sofrasındaki sabilerin yüzlerine, akarken seda, melekler gizlice gülümser.

Şimdi tüm şahitler eşliğinde, tüm mahlûkat şahitliğinde sen ‘ Hakikati tüm zorluğuna rağmen’ yaşama duraklarındasın. Duru bir zihin, içselleşmiş dualar yoldaşındır. Vakit Ramazandır. Vakit oruçtur. Kuşan vakti. Akıt gözyaşı ırmaklarını, yaraların bir bir kapansın. Sağlam ve Muhkem olan söz değdi yüreğine. Yaralı, çaresiz kalmış, yalnız ve öksüz kalmış yüreğine ayetler iniyor. Karanlığın aydınlanıyor. Yüreğin bir çerağ şimdi. Kalp oyuğundan ayetler geçecek. Sorgula eylemlerini, sorgula ve dua et. Senden sadır olan eylemler, Rabbinden aldığın ilhamla mı yaşanıyor bir bak… Sırça, aydınlıklarla mı dökülüyor dualar avuçlarına dön bak. Aklın ve kalbinle teslim makamında orucun ve duanın sahibine irtica et.

Uzun hayat yolculuğunun anları bir Ramazan durağına daha geldi. Sana el eder Ramazan. Bağrında hakikat ateşi yanan, yolculuğun çetrefilli duraklarında soluklananmış, hakikat yolcusuna gizli levhalarla yol gösterir. Senin de yanan avuçlarında taşıdığın hakikat közün vardır. Yanmayı bekleyen ocaklar bulacak ve taşıdığın közü bırakacaksın bu sönmüş ocaklar üzerine. Ramazan ateşler taşıma vaktidir. Tıpkı Musa Peygamber’in kavmini ısıtmak için dağa çıkıp köz taşıması gibi. Sen de yakınındakilere ve uzağındakilere, kavuran yaz sıcaklarında, Ramazanın dua serinliğindeki közlerini taşı avuçlarında. Ateş duraklarında konaklayan insanlığı uyanışın ve silkinmenin demlerinde, sorumluluk duraklarına taşı…

Ve şunu bil ki: “ Allah’tan yana sorumluluk bilinci taşıyanları, onurlu konuklar olarak O sınırsız rahmet Sahibi’nin huzurunda topladığımız Gün, ve günaha gömülüp gitmiş olanları, suvarmaya götürülen susuz bir sürü gibi cehenneme sürüklediğimiz ( Gün);O sınırsız rahmet Sahibi’yle bir bağ, bir bağlantı içine girmiş olmadıkça kimse şefaatten pay almayacaktır.( Meryem Suresi: 85,86,87)

Bir bağ, bir bağlantı için vakit gelmiştir. Bin aydan daha hayırlı mübarek bir geceyi içinde gizleyen Ramazan gelmiştir. Aylardan Ramazan, günlerden oruç, gecelerden Kadir’dir. Ahenk ve uyum içinde kulluğun şuurunda, Allah’la muhataplığa geçmen için tövbeye ve duaya durma zamanı yine geldi. Bütün amellerinin yazıldığı bir anı defterinin, silinmez halde doldurduğun eylemlerin sana şahit makamında olacağı güne doğru adım alırken, anılarının arınmışlığına Ramazan arınmışlığını taşımanın telaşına düş. Güzel işlere soyun. İyiliğin ve erdemin aşkın duraklarında, huşu ile secdelere kapan.

Tüm hayatın Ramazan coşkunluğunda, günlerin oruç arınmışlığında, gecelerin Kadir bereketinde olsun. Oruçların makbul, tüm duaların kabul olsun…

(Vuslat Dergisi, Temmuz 2012)

SELVİGÜL

1971 Reşadiye Tokat doğumlu yazar Lise ve Üniversiteyi İstanbul’da bitirdi . Kısa süre muhabirlik ve öğretmenlik yaptı. Bağcılar ve Bahçelievler Kültür Mdlüklerinde görev aldı . Pamuk Şekeri Çocuk Dergisi’nin genel yayın yönetmenliğini yaptı. Edebistan Sitesi’nin söyleşi editörlüğünü bir süre sürdüren yazar İstanbul Yazarlar Birliği Yönetim Kurulu üyeliğinde bulundu.

Daha fazla görüntüle
Diğer Yazıları