Menu
PENCEREDENİZLER-3
Haberler • PENCEREDENİZLER-3

PENCEREDENİZLER-3

[19 k.sani 427]

kızar isen, hürriyetini kızartıp yakarsın.

kısmış insan hür değildir. öfkesinin esiridir.

hürriyet ruhî ve aklîdir.

öfke: nefsî ve şeytanî. (çeşitlerini soruyorsun? öbür çeşidini, ak-öfkeyi hayatına dahil etmek gibi tecrübeye kalkışmış, böyle bir endişe arayışında imişsin gibi!)

(kızmış insan, kısılmış insan)

/

epikttetos; “düşünceler ve konuşmalar” çev: burhan toprak:

«başına gelen belalar yüzünden başkasını suçlamak bilgisizin işi. [elli yaşına kadar.]

«yalnız kendini sorumlu bilmek, gözü açılmak/uyanmak üzere olanın işi. [elli-altmış yaş.]

«kendini de başkasını da suçlamamak, uyanık kimsenin işidir.» (shf 20)

«olabildiği kadar sus; ya da, kaçınılmaz sözleri, en az kelime ile söyle.»

«becerebilirsen dostlarının konuşmalarını düzelt ve ahlâka uygun mevzulara çevir. yabancılar arasında isen, ağzını açma.» (shf 35)

«konuşmalarda uzun uzadıya şahsî serüvenlerinden bahsetme. bunları anlatmakdan zevk duysan da, başkaları dinlemekden pek zevk almaz.» (shf 37)

[03 şubat 427]

urfalı mateos’un vakayinamesi’nde (t.t.k. yay. 1982), 1037 senesi güneş tutulmasına dair, kendisine müracaat eden elabaşılara, rahip hovannes şöyle der:

«prenslerle diğer büyükler, allah’dan ziyade fahişeleri sevecekler; mukaddes izdivacdan nefret edecekler ve fuhuş illetine tutulacaklar. onlar, hemcinslerinin telef olmasını isteyecek, hainlere ve hırsızlara hürmet edecek, çalışan insanları haksızca soyacak ve hükümlerinde merhametsiz ve haksız olacaklar.» (shf 62)

?!?!

[06 şubat 427]

“ak parti yoksulların partisidir; yolda kalmışların partisidir; garib gurabanın partisidir.” (tv)

[06 şubat 427]

«ma’lûm olsun ki, sihrin envâ’ı çokdur; ve, sebebi fen ve akıldan gizli her bir hadiseye sihir denir.» (c. 5, shf 312)