CEM SANCAR, uzun süren suskunluğunu bozarak İNDİRAGANDİ adlı romanıyla okurlarına yeniden merhaba dedi.
Swing Ayhan, denize karşı silkeleniyordu. “Bizim kitap çıkıyormuş oooğlum” diyerek lâfın üstünde kaydı yanındaki İkibin’e.
“Çıkmaz abicim o kitap, kaç yıldır aynı terane! Yayınlamaz solukbenizli o kitabı, keriz mi ya?” dedi İkibin.
Swing ısrar etti, “Harbiden çıkıyo kanka, Mayıs başında kitapçılarda, alo diyorum sana!”
“Vaay, arrrrrkadaşım” diyerekten pantolonunun düğmelerini iliklemeye başladı tövbekâr Canki. “İndiragandi, yakışır be kanka.” Swing gülerek elini arkadaşının omzuna koydu.
“Yakışmaz mı be hacı, roman görsün beyaz adam icabında, di mi ama…”
1990’lı yıllardan 2000’lere kadar, herkes sus-pus olmuşken çata çat yazan, fırtınalı bir yazardı o!
Aktüel Dergisi-Kaldırım Yazıları'nın ünlü ismi Cem Sancar, uzun sürmüş ayrılığından, koltuğunun altında bir romanla geri dönüyor. İndiragandi ile tekrar sokaktan, sokak lisanıyla ‘diri’ konuşuyor; dur duraksız genç birmacera anlatıyor.
İndiragandi, Türk Edebiyatı'nda 'Ütopya' ve 'Kara-ütopya' tartışmalarını başlatacak bir roman...
Kitap, İstanbul'un geleceğindeki sosyo-kültürel yapıyı, şimdi’nin uzayında eriyen din, adalet, eşitlik, özgürlük gibi temel insanî meseleleri edebiyatımızda benzeri olmayan bir üslûpla işliyor.
Olay, post-kapitalist sistemin bütün ağırlığını koyduğu gelecekte bir zamanda geçiyor.
Dindar veya lâik Beyaz Türklerin menfaat ortaklıkları ile tamamen özelleşen Türkiye Cumhuriyeti Devleti, Hindi A.Ş. olarak karşımıza çıkıyor.
Büyük Marmara Depremi'nde yaşanan yıkımın en ağır faturaları, Karakalardan oluşan geniş halk kitlelerine kesiliyor.
Beyaz Türkler ile Karakafaların arasında her gün artmakta olan uçurum, 'kalbi olan asilerden' oluşan ve gariban halk tarafından Cavlaklar, beyazlar tarafından ise Vatan Hainleri olarak adlandırılan gizli bir tarikatın mücadelesine sahne oluyor.
Resmi tarih söylemlerini aşan, ilerlemeci gelecek politikalarına büyük soru işaretleri yerleştiren, kentsel dönüşüm ‘tehlikesine’ parmak basan yazar, başarıyla kullandığı bilinç akışı yöntemiyle okuyucuyu karakterlerinin iç dünyalarına çekmeyi çok iyi başarıyor.
İndiragandi, Çağdaş Türk Edebiyatı'na getireceği taze soluk ve hareketlilikle edebiyatseverlerin kalbindeki yerini almaya hazır.
PROFİL YAYINLARI, İSTANBUL, MAYIS 2011