Menu
ÖMER SEYFETTİN ÖDÜLÜ CEMAL ŞAKAR'IN
Haberler • ÖMER SEYFETTİN ÖDÜLÜ CEMAL ŞAKAR'IN

ÖMER SEYFETTİN ÖDÜLÜ CEMAL ŞAKAR'IN

“Ömer Seyfettin Hikâye Ödülü’nü “Mürekkep” adlı kitabıyla Cemal Şakar aldı.

24 yıldır Gönen Belediyesi tarafından düzenlenen Ömer Seyfettin Kültür-Sanat Haftası etkinlikleri hikâye yarışmasıyla bu yıl da ayrı bir heyecana sahne oldu. Hikâye yarışması yanında, son iki yıldır yayınlanmış bir kitaba da ödül veren jüri bu yıl, 2012’de çıkan kitaplar içinden yaptığı değerlendirmede Cemal Şakar’ın Mürekkep isimli kitabını ödüle değer gördü.

Öğrenciler bölümünde Sevgi Akkaya birinci, Sıla Mutlu ikinci, Esmanur Kılınç üçüncü oldu. Yetişkinler bölümünde ise Caner Çaylak birinci, Yusuf Turan ikinci, Ünal Geçeci üçüncü oldu. Hikâyecilere ödülleri 9 Mart’ta Gönen’de düzenlenecek törende verilecek.

Cemal Şakar, yazı hayatına 1982 yılında Aylık Dergi’de yayınlanan öyküsüyle başladı. Daha sonra öykü ve denemeleri; Aylık Dergi, Mavera, Yönelişler, Kayıtlar, Yedi İklim, Ğ, Tasfiye, Eski Yeni, Söz ve Adalet, Kurani Hayat’da yayınlandı. Esenlik Zamanları öykü kitabıyla 1999 yılında TYB tarafından yılın öykücüsü seçildi. “Mürekkep” adlı kitabı ESKADER tarafından 2012 yılın öykü kitabı seçildi. Halen öykü ve denemelerini Hece, Hece Öykü ve İtibar dergilerinde yayınlamayı sürdüren Cemal Şakar,e-edebiyat dergisinin www.edebistan.com ‘un da Genel Yayın Yönetmeni.

Kitapları:

Öyküler: Gidenler Gidenler (1990), Yol Düşleri (1996), Esenlik Zamanları (1999) Pencere (2003), Hayalperdesi (2008), Hikâyât (2010), Sular Tutuştuğunda (2010), Sel ve Kum (2011). Mürekkep (2012). İncelemeler: Yazı Bilinci (2006), Yazının Gizledikleri (2010), Edebiyatın Sırça Kulesi (2011), İmge, Gerçeklik ve Kültür (2012).