Menu
'KADININ SESİ'Nİ DUYUN
Haberler • 'KADININ SESİ'Nİ DUYUN

'KADININ SESİ'Nİ DUYUN

7-8 MART günlerinde Küçükçekmece Cennet Kültür Merkezi’nde “Günümüz Türk Öyküsünde Kadının Sesi” adlı sempozyumun açılışı ve ilk oturumlar gerçekleştirilecek.

Sempozyum 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde kadın öykücülerin edebiyatımızdaki yeri ve toplumumuzun kadını algılayışı üzerine konuşmalar yapılacak. Türk edebiyatında kadın yazarların Fatma Aliye’den en genç öykü yazarına kadar birçok ad, edebiyat tarihinin önemli sayfalarına geçmiştir.
Türk kadın öykücüleri, bugün çok okunan, çok satan edebiyatçılar arasında bulunuyor.
Yalnız Türkiye sınırları içinde değil, yurtdışında da kitapları yayınlanıyor, TEDA projesinin katkılarıyla, birçok dile kitapları çevriliyor. Kadın edebiyatçıların yanı sıra tanınmış erkek yazarlar da hafızamızda yer eden kadın tipler, kadın kahramanlar yaratmışlardır. Kadın yazarların en önemli işlevi, kadının kendisini tanımasını, birey olarak varlığının bilincine varmasını sağlamalarıdır.
Bu öykülerle, toplumda ezilmeden Simone de Beauvoir’ın deyişiyle ikinci seks olmadan yaşamaları, kadın yazarların eserleriyle mümkündür.
Çünkü, edebiyat hayatı, kadını değiştiren en etkili unsurdur. Sempozyumu bu açıdan önemli ve yararlı görüyorum.
Sempozyumu düzenleyen kurumlar şöyle: Küçükçekmece Belediyesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi.
09.30’da başlayacak “Kadının Sesi” sempozyumunda, açılış konuşmalarını “Sempozyum Açılış Bildirisi” izleyecek.
Ömer Lekesiz, “Hikâyenin Kadim Vârisleri: Kadın Öykücüler” başlıklı bir konuşma yapacak.
İki gün sürecek sempozyumun son gününde, saat 20.00’de Değerlendirme ve Kapanış Konuşmaları’ndan sonra, Âvaze Türk Müziği Kadınlar Topluluğu’nun konseri dinlenecek.

* * *

İLGİ çekici bulduğum bazı konu başlıklarını sizinle paylaşıyorum:
II. oturumda Ali Ural, ‘Kadının Gözünden Dünya Resimleri’, Nalân Barbarosoğlu ‘Kadının Sesi Nesne mi? Özne mi?’ başlıklı konuşmalarıyla,
III. oturumda Hatice Meryem ‘Mutfak Dedikoduları ile Kocakarı Hikâyeleri Arasında Bir Ses Gezintisi’ başlıklı konuşmalarıyla,
IV. oturumda Naime Erkovan ‘Kadın Öykücülerin Eserlerinde Fantastik Unsurlar, Prof. Dr. Emel Kefeli ‘Günlüklerde/Mektuplarda Yaşanan Hayatlar: Suzan Defter Örneği’ başlıklı konuşmalarıyla,
V. oturumda Sevinç Çokum ‘Kadın ve Hayatın Olduğu Yer’, Prof. Dr. Yakup Çelik, ‘Büyükşehir ve Kadın Olmak: Aslı Erdoğan’ın Taş Bina ve Diğer Öykülerinde Kadın’ başlıklı konuşmalarıyla,
VI. oturumda  Yıldız Ramazanoğlu ‘Kadın Öykücülerin Kadını Edebileştirme Biçimi başlıklı konuşmasıyla,
VII. oturumda Cemal Şakar ‘Günümüzde Kadın Öykücülerin Dili başlıklı konuşmasıyla tarihsel ve güncel perspektif içerisinde kadın yazarlardan öykülerdeki kadınlara, gerçekleşen değişimlerden kullandıkları dile kadar farklı açılarla ele alacaklar...

* * *

DAHA fazla bilgi ve detaylı sempozyum programı için: www.kucukcekmece.bel.tr/kadininsesiadresini ziyaret edebilirsiniz.

(HÜRRİYET, 06.03.2013)