Menu
ŞİAR DERGİSİ'NİN YENİ SAYISI ÇIKTI
Haberler • ŞİAR DERGİSİ'NİN YENİ SAYISI ÇIKTI

ŞİAR DERGİSİ'NİN YENİ SAYISI ÇIKTI

Şiar Dergisi Ocak-Şubat Sayısıyla 8. Kez Okurlarıyla Buluştu!

Okurlarına, 2017 yılı itibariyle iki ayda bir çıkacağı müjdesini veren “Nasip Oldukça Çıkan Dergi” Şiar’ın kendisinden oldukça söz ettiren kapak klasiği bu sayıda da devam ediyor. Kapakta; dünyanın muhtelif yerlerinde zulüm gören insanlar, Halep, Kudüs, ve vatanımızın yılmaz bekçileri asker-polisimiz için dua edilmekte, huzurlu bir dünyanın temin edilmesi “kapak dili”yle niyaz edilmekte. Ayrıca mazlumların yegane koruyucusunun beşer planında sarsılmaz sanılan 5 ülkeden daha büyük olduğu hakikati haykırılmakta: “1, 5’ten büyüktür.”

Derginin Genel Yayın Yönetmeni Serap Kadıoğlu’nun gündem hakkındaki düşüncelerinin yer aldığı “Şiarımız” yazısıyla okuyucu sayfaları açmaya başlıyor.

Edebiyatımızın önemli isimlerinden şair Nurullah Genç, “G ve Z” isimli yeni şiiriyle Şiar8’de okuyucularla buluşuyor.

Şair-yazar Recep Garip, “Hasret” şiiriyle okuyucuyu kıyama davet etmekte.

Berat Demirci, “15 Temmuz Koçaklaması” adlı epik bir şiirle dergideki yerini almış.

Derginin bu sayısında kültür-sanat adamı Özcan Ünlü’nün “Kara Haber” adlı bir şiiri de var.

“Behçet Necatigil’in ‘Şiirde Yenilik’ Tercihi” başlıklı poetik yazısıyla Celal Fedai, okuyucusunu aydınlatıyor.

Bu sayıda “Hüzn-ü Şah” isimli bir şiiri de bulunan Serap Kadıoğlu, “Hasbihal” köşesinde Yeni Şafak gazetesi yazarı ve usta eleştirmen Ömer Lekesiz ile tenkit konusunda kılavuz niteliğinde bir söyleşi gerçekleştirmiş.

3Muhammed Ebrar Alar, Kafkasya Kartalı olarak bilinen “Şeyh Şamil”in onurlu mücadelesini kaleme almış.

Yunus Emre Yıldız, dünya edebiyatında ses getirmiş isimlerden “Johann Wolfgang Von Goethe”nin hayatını ve Batı dünyasını rahatsız eden İslâm’a hayranlığını anlatmış.

Yusuf Yasir, “Mutasavvıf Şairler” köşesinde bu sayıda “Eşrefoğlu Rumi”yi misafir etmekte.

Bu sayının diğer yazıları: Yasemin Yaşar, Esma Nur Erken, Berat Tekindağ, Canan Karahan, Songül Özel ve Yasin Şahin’e ait.


  1. sayının diğer şairleri ise: Hayrettin Taylan, Hakan İlhan Kurt, Oğuzhan Bükçüoğlu, Mahmut Düzen, Ahmet Bahadır Sarıkaya, Hatip Çiçek, Mustafa Çağrı Şahin, İbrahim Şaşma, ve Vahdettin Oktay Beyazlı.


“Yusuf u Züleyha” isimli öykü dizisinin son bölümünde Mümin Munis, “Yakup ve Oğullarının Hikâyesi”ni anlatmış.

“Su Akar Yolunu Bulur” isimli köşesini bahane edip dünyayı gezen Su Kadıoğlu, yine samimi üslubuyla okuyucusuna bu defa Fas’ın romantik şehri Marakeş’i tanıtıyor.

Oğuzhan Ceylan, “Sinema” köşesinde kısa filmin gereken önemi görmediğinden bahsettikten sonra okuyucuya birkaç kısa film önerisinde bulunuyor.

Dağarcık” köşesi bu sayıda “C” harfinden eski kelimelerin anlamını bize örneklerle açıklamakta.

“Sarraf” köşesinde Esma Portlakkaya ve Fatma Atmaca, birbirinden kıymetli iki eserin tanıtımını yapıyor.

Derginin arka kapağında ise vatan-ezan-bayrak vurgusu Erdem Bayazıt’tan mısralarla süslenmiş.

Şiar dergisi, 8. sayısında usta isimleri, dolu içeriği ve estetik tasarımıyla okuyucunun beklentisini karşılayarak keyifli bir edebiyat yolculuğuna çıkarıyor.