Menu
iyi misin?
Deneme/İnceleme/Eleştiri • iyi misin?

iyi misin?



Nasılsın? İyi misin? Mahzun gördüm yine seni? Bu buhranlar neden Can’ım? Neden gözlerini esir alan bu keder? Seni üzen, kalbini dağlayan da nedir? Bir şeyin mi noksan? Yolunda gitmeyen bir şeyler mi var? Annen ya da baban seni anlamıyor mu? Harçlıkların mı yetmiyor? Peki ya arkadaşların? Seni dışlıyorlar mı yoksa onlar gibi marka giyinip maddeciliği temsil edemediğin için? Can dostum dediğin sırdaşında mı maddenin esiri oldu? Çok yalnız hissediyorsun öyle değil mi? Ya o büyük aşka ne oldu? Oda mı seni mutlu etmeye yetmiyor artık? Hiçbiri değilse nedir Can’ım?

Anlat meramını bakalım bir hâl çaresine… Dök içini rahatlarsın… Ağlayabilirsin de hıçkıra hıçkıra…

Yalnız ağlarken başını semâya kaldırıp bir bakış atmayı ihmal etme! Gördün mü bak? Güzellikler şâhı güneş daha bir parıldadı sanki… Belki sana bir tebessüm bu... Mukabele et o halde…

Maviliğin bir diğer versiyonu olan deryanın derinliklerine çevir nazarını şimdi.. Görüyor musun martıların gülen gözlerini, kanat çırpışlarındaki heyecanı, iştiyâkı... Nedir bu hareketlilik deme; belli ki onlarda seyrine nazır olma çabasındalar… Haydi yine bilmukabele diyerek, açtır yüzünün bahçelerinde tebessüm güllerini sadaka misâl…

Yüreğinin kapılarını aç açabildiğin kadar sımsıkı kapadığın gözlerine muhalif.. Derin bir nefes al, çek maviliğin serinliğini içine, yüreğinin en orta yerine.. Nasıl kalbin kâinat kadar büyüdü değil mi? Sığdıramadı maviliğin safiyetinde gizlenmiş derin sevgiyi.. Bir sevgi patlaması yaşadı sanki yanardağ misâl.. Sevgi lâvlarını saçtı başka yüreklere..

Yürü şimdi yalnızca içindeki derin sevgiyi hissederek,fütursuzca.. Bir selam bahşet yoluna çıkan ilk kişiye.. Akıt kalpten kalbe sevgi damlacıklarını.. Ara bir dostunu ‘’Seni Allah için seviyorum’’ de.. Tebessümden terfi et, ağzın kulaklarına varana dek gülümse.. Bir gül satın al.. Kokusunu yudumlarken Sevgililer Sevgilisini anımsa.. Şefaat dile ondan..

Sana tüm bu güzellikleri ihsan edene dön şimdi.. Şükranlarını sun O’na...

Nasılsın? Daha iyi misin? Sen inkar etsen de yüreğindeki sevgi kabarcıklarına ayna olmuş gözlerin yalanlayacak seni... Hadi itiraf et artık..

İyisin iyisin…